Onwillekeurig Gemijmer #8 - Is dit nu poëzie?

I

Ik ben er klaar mee, het is op. Toch moet ik nog 
uit een ander vaatje tappen. Ondanks het slot
is het eind nog niet in zicht. Het gitzwarte gat 
heeft nog geen kleur gekregen. Er rest mij niets, 
niets dan door te gaan.

II

Ver van wat ik zie, onder verre luchten. Dichterbij 
dan ik me voor kan stellen. Kleurrijker dan blad 
dat valt in de herfst, of een regenboog, getoogd 
over de toppen van diezelfde bomen, die in kleur 
tekort schieten. Om haar veelzijdigheid en pracht 
te symboliseren.

III

Het kwam. Het zat er aan te komen. Niets 
weerhield het. Onontkoombaar. Dat dus. 
Dat is wat het was. Soms is het helaas 
niets anders dan het lot.

Nog altijd de effecten. Het gevolg is er 
nog altijd merkbaar. En aanwezig. Zoals 
de dood om een graf. Voortdurend erom. 
Om waar het kwam.

Het ging niet, maar bleef. Was er nog 
na verloop van tijd. Vestigde zich aldaar. 
Verjoeg al dat er ooit was, en nu nooit, 
nimmer meer zijn zal.

Reacties

Populaire posts van deze blog

John Fullbright - High Road

Dichtneiging #15 - Ve'dan

Onnozeliteit #36 - Familiedag

Onnozeliteit #38 - Paradoxale functie